Logopeda

Neurologopeda mgr Violetta Łojewska

Dni tygodnia Violetta Łojewska 
logopeda szkolny 
Poniedziałek 7.45-14.00 
Wtorek 7.45-14.00 
Środa 8.00-15.00 
Czwartek 8.00-13.00 
Piątek 8.00-11.00 

„Radosny Uśmiech – Radosna Przyszłość”  to program edukacyjny
w zakresie higieny jamy ustnej dla uczniów klas młodszych szkół podstawowych.  Program realizowany jest przez szkoły na całym świecie i dociera do ponad 50 milionów dzieci w 30 wersjach językowych
w 80 krajach.
Próchnica jest jedną z najszerzej rozpowszechnionych chorób na świecie. Wg Ministerstwa Zdrowia w Polsce ponad 90% dzieci i młodzieży ma próchnicę co skutkuje złym stanem zdrowia jamy ustnej w późniejszych latach życia oraz wieloma innymi chorobami. To, czy nasze zęby będą zdrowe w największej mierze zależy jednak od nas samych, od naszej świadomości i znajomości problemu.
Celami programu jest:
• zmniejszenie występowania próchnicy zębów u dzieci
• wzrost wiedzy na temat zdrowia jamy ustnej
• wyrobienie nawyków higienicznych od najmłodszych lat
• podniesienie wśród dzieci odpowiedzialności za higienę jamy ustnej
W ramach realizacji tego programu w naszej szkole w dniach od 10-13 stycznia br. w klasach 0-I-III odbyły się spotkania na temat profilaktyki próchnicy zębów. Uczniowie obejrzeli film edukacyjny „Dr Ząbek i legenda Zębolandii” oraz wzięli aktywny udział  w zajęciach warsztatowych na temat higieny jamy ustnej.


JESTEŚMY RÓŻNI – JESTEŚMY RAZEM

W dniach 5 – 8 października obchodziliśmy w naszej szkole Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji. W tym roku odbywał się on pod hasłem: Jesteśmy różni – jesteśmy razem. W czasie jego obchodów starsi uczniowie czytali swoim młodszym kolegom baśnie Hansa Christiana Andersena, który był dyslektykiem, Dzieci wykonały także ilustracje do wysłuchanych historii i przygotowały wystawkę poświęconą ludziom ze świata polityki, nauki, kultury, którzy również byli dyslektykami.

Dwoje uczniów wzięło udział w konkursie literackim na temat: „Przyszło nam żyć w ciekawych czasach” organizowanym przez Włocławski Oddział Polskiego Towarzystwa Dysleksji .

Autorami prac byli: Paulina Pawlak klasa VIII a, Klaudiusz Grenz klasa VIII b


Zdrowo jem, więcej wiem!

Zdrowo jem, więcej wiem- poznajemy warzywa i owoce-dlaczego dzieci powinny jeść owoce i warzywa?, rozwiązanie zagadek. Karta pracy rysowanie warzyw i owoców. W następnym dniu rozmawialiśmy o wartościach odżywczych warzyw suszonych owoców przyniesionych i na śniadanie własnoręcznie dzieci robiły jesienne kolorowe kanapki, były przepyszne 🥪


          14 czerwca 2021 r. zostały ogłoszone wyniki Konkursu Recytatorsko-Logopedycznego.

Uczniowie klas 0-I-III wersji elektronicznej przesyłali nagrane  wiersze dowolnych autorów. Do konkursy zgłosiło się 33 uczestników z czego komisja wyłoniła następujących zwycięzców: I miejsce – Jakub Zasada klasa IIa oraz Małgorzata Przybysz IIb; II miejsce – Antoni Ochmański IIa oraz Brayan Pałka IIa; III miejsce Julia Ziółkowska IIb oraz Patryk Zasada IIIa. Przyznano  również dziesięć wyróżnień:

Lana Kaczmarek klasa 0b, Tymon Świąder 0 b, Krystian Zaręba IIa, Wojciech Rybicki IIa, Anna Makowska IIIb, Amelia Jusewicz Ia, Marcelina Zarywczyńska 0a, Julian Kącikowski 0b, Maja Kosmalska IIIb oraz Szymon Wojciechowski IIb.

Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom za nakład pracy jaki włożyli w przygotowanie się do konkursu, podziękowania składamy również:  radzie rodziców, rodzicom, wychowawcom klas. 

Wszystkim nagrodzonym wręczono dyplomy i drobne upominki.

Serdecznie dziękujemy i zapraszamy do udziału za rok

Organizatorki: Alicja Prochno oraz Violetta Łojewska


XXXII Ogólnopolski Logopedyczny Konkurs Plastyczny
„Wesołe mamy miny gdy głoskę RRR…ćwiczymy”

W miesiącu grudniu odbył się XXXII Ogólnopolski Logopedyczny Konkurs Plastyczny z cyklu „Wesołe mamy miny gdy głoskę RRR…ćwiczymy”. Wzięło w nim udział 9 uczniów korzystających z zajęć logopedycznych z klas 0 – III. Ideą konkursu było docenienie i nagrodzenie dzieci za ich dotychczasową pracę nad wymową, zachęcenie do dalszej terapii logopedycznej oraz budzenie zainteresowania sztuką. Zadaniem dzieci było przygotowanie w domu szkicu pracy plastycznej ilustrującej wymowę głoski „r” i wykonanie jej dowolną techniką.
I miejsce zdobył uczeń klasy IIa Wojciech Chojnacki. Opiekun: Violetta Łojewska
Serdecznie Gratulujemy!